16دی

هشت دلیل برتری آیفون نسبت به تمامی محصولات اندرویدی

هشت دلیل برتری آیفون نسبت به تمامی محصولات اندرویدی

 

 

 

هشت + یک دلیل برتری آیفون نسبت به تمامی محصولات اندرویدی

 

رقابت بین آیفون و اندروید از همان ابتدای عرضه تلفن‌های هوشمند به بازار شکل گرفت و همچنان در جریان است. هر یک از این محصولات ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود را دارند و می‌توانند کاربران خود را راضی نگه دارند. درست است که اندروید ویژگی‌های فوق العاده خود را دارد، اما در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چرا آیفون‌های اپل از محصولات اندرویدی بهتر هستند. 

 

1. برنامه‌های آیفون همچنان زودتر منتشر شده و کیفیت بهتری دارند.

1.jpg

 

درست است که هردو سیستم عامل از برنامه‌های یکسان زیادی برخوردارند، اما اجازه دهید رو راست باشیم؛ این اپل است که در زمینه برنامه‌های محصولات و سیستم عامل خود عملکرد بهتری دارد. بازی‌ها بر روی محصولات اپل از جزئیات و کیفیت بالاتری برخوردارند، برنامه‌ها تنوع بیشتری دارند، بروزرسانی برای برنامه‌‌ها و بازی‌های iOS زودتر و بیشتر عرضه شده و بسیاری عوامل دیگر که باعث می‌شود این امتیاز را به آیفون بدهیم.

 

2. آیفون‌های اپل زودتر و سریع تر آپدیت می‌شوند

2.png

 

اینجا هم یکی دیگر از بخش‌هایی است که کاربران اندرویدی زیادی از آن گله دارند. آیفون‌های اپل همیشه راس موعد مقرر شده تازه ترین بروزرسانی را دریافت کرده و در صورت داشتن مشکل، بروزرسانی دیگری را دریافت می‌کنند. علاوه بر آن، اپل محصولات قدیمی تر بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد و به همین سبب کاربران احساس راحتی بیشتری از این بابت با آیفون خواهند داشت. درست است که گوگل، پیکسل‌های خود را نیز قرار است به سرعت بروزرسانی کند، اما با توجه به سابقه نکسوس‌ها و مدت زمان عرضه بروزرسانی برای هر محصول، برنده این بخش را آیفون می‌نامیم.

 

3. با تمام محصولات اپل شما هماهنگی دارد

4.jpg

 

بیایید فرض کنیم شما یک مک بوک با یک آیپد و حتی یک اپل واچ دارید. حال اگر آیفون را هم به این لیست اضافه کنید، یک چرخه فوق العاده از محصولات اپل را خواهید داشت. حال مزیت داشتن این همه محصول از اپل چیست؟ در واقع تمامی محصولات اپل به لطف اقدامات اپل کاملا به هم متصل هستند؛ مثلا وقتی یک تماس روی آیفون دریافت می‌کنید، آن تماس روی مک و آیپد شما هم دیده خواهد شد. یا مثلا با اتصال ایرپاد به آیفون، شاهد متصل شدن ایرپاد به سایر محصولات اپل هم خواهید بود. البته همانطور که گفتیم، این تنها زمانی یک مزیت خواهد بود که از محصولات اپل استفاده کنید.

 

4. خبری از برنامه‌های پیش فرض مزاحم نیست

5.jpg

 

زمانی که یک دستگاه اندرویدی را برای اولین بار روشن می‌کنید، معمولا شاهد برنامه‌های فوق العاده زیادی هستید که شاید بسیاری از آن‌ها کاملا اضافه باشند. این مورد در محصولاتی مانند پیکسل‌های گوگل چندان وجود ندارد اما در محصولات سامسونگ، این مورد به وضوح دیده می‌شود. برای مثال، شما در یک تلفن هوشمند سامسونگ، دو گالری، دو منشی صوتی و بسیاری از برنامه‌های غیر ضروری را خواهید داشت که در آیفون خبری از آن‌ها نیست.

 

5. فروش راحت تر با قیمتی مناسب تر

3.jpg

 

پس از اینکه کارتان با آیفون تمام شد و قصد فروش آن را داشتید، احتمالا به این نکته خواهید رسید. محصولات اپل معمولا دارای افت قیمت بسیار کمتری نسبت به محصولات اندرویدی هستند و این یعنی که اگر یک آیفون را خریداری کرده و بعدها قصد فروش آن را داشته باشید، ضرر مالی آن چنان زیادی نخواهید داشت. در محصولات اندرویدی، متاسفانه شاهد افت قیمت بیشتری هستیم و شاید هنگام خرید یک محصول بد نیست به این مورد توجه کنید. 

 

6. سرویس‌های بهتر نرم افزاری

download.jpg

 

از آیتونز تا اپل موزیک تا کنترل کودکان توسط والدین، همگی در آیفون‌های اپل وجود دارند. درست است که محصولات اندرویدی نیز سرویس‌های خاص خود را دارند، اما سرویس‌های اپل معمولا عملکردی بهتر دارند. فضای ابری آیکلود یک سیستم ابری مطمئن برای اطلاعات است؛ ویژگی Parental Control برای کنترل عملکرد کودکان فوق العاده است؛ سینک کردن اطلاعات به سادگی انجام می‌گردد و درکل همه چیز درست آنگونه که انتظار می‌رود انجام می‌شود.

 

7. قدرت سخت افزاری و پردازشی آیفون‌ها بسیار زیاد است.

maxresdefault.jpg

 

اپل همیشه از پردازنده‌هایی پر سرعت و قدرتمند استفاده می‌کند و این مورد را می‌توان در بسیاری از محصولات این شرکت از جمله آیفون 7 و آیفون 7 پلاس مشاهده کرد. دلیل این موضوع، استفاده از پردازنده‌های سریع و سیستم عامل سبک و ساده است که باعث می‌شود آیفون‌ها برای سال‌ها از محصولات اندرویدی سریع تر باشند. 

 

8. امنیت

iphone-security-stock-100625441-large.jpg

 

امنیت تلفن هوشمند یکی از موارد فوق العاده مهم برای شرکت‌ها است و به نظر می‌رسد که در این زمینه، اپل عملکردی بسیار بهتر داشته است. اکوسیستم اپل اصولا زیر نظر کامل اپل است و به همین دلیل، امکان ورود ویروس یا مشکلات امنیتی در محصولات این شرکت به ندرت پیش میاید. حتی در صورت رخ دادن مشکلات امنیتی، اپل به سرعت بروزرسانی‌های امنیتی برای محصولات خود ارسال می‌کند. 

 

9. سیستم عاملی فوق العاده کاربردی تر بر روی تبلت شما

Image result for IPAD PRO

 

می دانیم که این مطلب بیشتر به آیفون و تلفن های هوشمند اندرویدی مربوط می شود اما تحت هیچ شرایطی نمی توان از آیپد اپل چشم پوشی کرد. این شرکت با سیستم عامل iOS 11 که تا چند هفته دیگر عرضه می شود نشان داد که آیپد شما واقعا می تواند چیزی فراتر از یک تبلت باشد و این قابلیت را دارد که به عنوان یک کامپیوتر شخصی استفاده کرد. قدرت و عملکرد آیپدهای اپل در کنار لوازم جانبی خارق العاده ای همچون اپل پنسل و اپل کیبورد همگی مهر تاییدی بر روی این موضوع هستند. تبلت های اندرویدی برخلاف گذشته دیگر آن جذابیت و کاربرد خاص را ندارند و حتی می توان به عبارتی گفت که تبلت های اندرویدی مرده اند! 

یک مورد دیگر ... لوازم جانبی

alp-iphone7-cases-201609.jpg

 

این یکی از مواردی است که به هیچ گاه نمی‌توان انکار کرد. درست است که سازندگان لوازم جانبی برای بسیاری از محصولات، لوازم مختلفی را عرضه می‌کنند، اما همیشه تنوع محصولات جانبی برای آیفون‌های اپل بیشتر بوده است. جدای از تنوع، شما درحال حاضر می‌توانید حتی برای قدیمی ترین محصولات اپل هم لوازم جانبی تهیه کنید.